Reklamationer

Produkter du köper av oss ska vara felfria vid leverans men ibland händer det att något är felproducerat och inte stämmer överens med förväntningarna. För att kunna reklamera varan ska felet vara ursprungligt, det vill säga att det ska ha funnits där när du fick varan. 

Vid en godkänd reklamation kommer din produkt i första hand repareras. I andra hand ersätter vi den med en likadan eller likvärdig. I tredje hand ersätter vi dig för varan.


Reklamera en produkt - steg för steg

1. För att kunna reklamera en produkt hos oss måste du ha ett köpebevis, till exempel ett order- eller kvittonummer, för att kunna påvisa att varan är köpt hos oss.

2. Skicka ett mail till kundservice@litenleker.se där du skriver med:

  • Ditt ordernummer.
  • En kortfattad beskrivning av varför du anser att varan ska reklameras.
  • En bild/video på skadan (om det är möjligt).
  • Dina kontaktuppgifter: Namn, telefonnummer och e-postadress.

3. Din reklamation är påbörjad. Vi strävar efter att du ska få hjälp så snart som möjligt och vi hanterar alla ärenden i turordning. Vi återkommer med information om hur du ska gå till väga för att skicka varan till oss.