Din varukorg är tom.

Kontakta oss

Vi på Litenleker hjälper dig med dina frågor och funderingar. Vi kan leksaker, och delar gärna med oss av vår kunskap. Om Du känner att du vill ha personlig service vad gäller våra produkter eller din order, tveka inte att kontakta oss!

Mail: [email protected]

Normal svarstid inom 48h under helgfria vardagar.

Här hittar du svaren på våra vanligaste frågor

  • Har ni en fysisk butik jag kan besöka?
    - Nej, Litenleker fokuserar endast på handel på nätet.

  • När kommer mitt paket?
    - I din orderbekräftelse finns all information som du kan tänkas behöva gällande Din order.
    Orderbekräftelsen innehåller också information kring hur många leveranser din order innehåller, då en order kan innehålla produkter från flera olika leverantörer.


    Hur spårar jag min order? 
     När försändelsen har skickats så kommer ett leveransbesked att skickas ut till angiven mejladress i din order - Vid flera leveranser kommer dessa vara uppdelade i leveransbeskedet, så att du vet exakt vilka varor som går med vilken leverans - samt vilken speditör som fraktar respektive försändelse. Leveransbeskedet innehåller fullständig information med klickbara spårningsnummer för att komma direkt till spårningssidan.
     
  • Hur avbokar jag min order?
     - Önskar du avboka en genomförd order behöver du kontakta vår kundservice för att se om detta är möjligt samt för att få en avbokningsbekräftelse. Observera att vi aldrig kan garantera att en redan genomförd order hinner avbokas innan påbörjad hantering.
     
  • Hur genomför jag en retur?
    - Skicka ett mejl innehållande ditt ordernummer, samt info om vilken vara du vill returnera till 
    [email protected]
     
  • Jag saknade en produkt i mitt paket, vad gör jag?
    - Ta kontakt med vår kundtjänst på [email protected], så hjälper de dig!
    *Har du beställt en artikel som behöver monteras, och ni upptäcker att det fattas en eller flera delar, så behöver vi benämningar på dessa delar utifrån manualen som följt med. 
     
  • Hur hanterar ni mina personuppgifter?
    - Du kan läsa mer om hur vi hanterar dina personuppgifter under Integritetspolicy

Vid reklamation

Produkter du köper av oss ska vara felfria vid leverans, men ibland händer det att något är felproducerat och inte stämmer överens med förväntningarna. För att kunna reklamera varan ska felet vara ursprungligt, det vill säga att det ska ha funnits där när du fick varan. (Detta gäller även vid eventuella fraktskador)

Vid en godkänd reklamation kommer din produkt i första hand repareras. I andra hand ersätter vi den med en likadan eller likvärdig. I tredje hand ersätter vi dig för varan.

Reklamera en produkt - steg för steg

1. För att kunna reklamera en produkt hos oss måste du ha ett köpebevis, till exempel ett order- eller kvittonummer, för att kunna påvisa att varan är köpt hos oss.

2. Skicka ett mejl till [email protected] där du skriver med:

  • Ditt ordernummer.
  • En kortfattad beskrivning av varför du anser att varan ska reklameras.
  • En bild/video på skadan.
  • Benämning på skadade delar utifrån manualen.
  • Batch/seriennummer för varan.
  • Dina kontaktuppgifter: Namn, telefonnummer och e-postadress.
     

3. Din reklamation är påbörjad. Vi strävar efter att du ska få hjälp så snart som möjligt och vi hanterar alla ärenden i turordning. 

Under tiden du har ett öppet ärende hos oss - så har du möjligheten att pausa din faktura hos Klarna.
Detta är en kostnadsfri tjänst som erbjuds av Klarna, för att du som kund skall känna dig trygg under tiden vi jobbar med att lösa ditt ärende.

Kontakta Klarnas kundtjänst på telefonnummer 08 - 120 120 10 och uppge ditt ordernummer - samt förklara ditt ärende och be dem att pausa din faktura.

När ditt ärende är löst så kan du betala fakturan som vanligt. Du behöver alltså inte kontakta Klarna igen.

Kontakta Oss

Ni är välkomna att kontakta oss via mail så hjälper vi er där!
Mejladress:  [email protected]